מחר: עיריית תל אביב תשוב ותאשרר חילולי שבת

    אבי יעקב | צילום: אילוסטרציה י.בלינקו No Comments on מחר: עיריית תל אביב תשוב ותאשרר חילולי שבת
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר תתכנס מועצת העיר ת"א לישיבה שלא מן המניין על מנת לדון בהצעה מתוקנת לחוק להסדרת פתיחת מרכולים ופיצוציות בשבת וזאת לאחר ששר הפנים גדעון סער פסל לפני כחודש את החוק הקודם.

    עו"ד ראובן לדיאנסקי – חבר מועצה והנהלת העיר ת"א-יפו (יו"ר תנועת מהפך ירוק): "בכוונתי לתמוך בחוק המתוקן, כפי שתמכתי בחוק הקודם, אותו פסל שר הפנים. החוק יעבור מחר ברוב גדול במועצת העיר ואני דורש מהשר סער לאשר אותו כלשונו וזאת מאחר שהוא משקף את צביונה של העיר תל אביב ואת דעתם של מרבית תושביה. מדובר בחוק שתוקן, לאור ההערות הפרוצדורליות והמשפטיות שהיו לשר על החוק הקודם. על כן, אם יפעל השר באופן ענייני ולא משיקולים פוליטיים צרים וזרים הוא יהיה חייב לאשרו ובכך יאפשר לקברניטי העיר לממש את רצונם של מרבית התושבים שמעוניינים לחיות בעיר חופשית, ליברלית ונטולת כפייה."

    הצעת החוק המתוקנת, שתובא מחר למועצת העיר, כוללת בין היתר חלוקת העיר ל-9 לאזורים וקביעת מכסה של מספר היתרים לכל איזור וזאת על בסיס קריטריונים. בין היתר תהיה עדיפות למרכולים ופיצוציות ברחובות מרכזיים ובמקומות בהם קיימת בד"כ פעילות עסקית בשבת. ההיתרים לפתיחת מרכול בשבת יינתנו לשנתיים, יהיו אישיים ובלתי ניתנים להעברה. כמו כן, ייקבע מנגנון הגרלה או תורנות בין מבקשי ההיתרים, במקרה בו הוגשו יותר בקשות מהמכסה.



    0 תגובות